Wednesday 6 April 2011

Bandar utama (1)

"Have you brought any girls to your house before?" pertanyaan yang aku ajukan kepada Paulo, seorang rakyat Filipina yang tak setia kepada negaranya dan bekerja di pejabat yang sama dengan aku. Macam biasa sesi minum-minum lelaki pasti ada perbualan mengenai perempuan dan seks. Ada kajian menunjukkan 60% masa lelaki dihabiskan memikirkan mengenai dua perkara tersebut. Ok, figura itu hanya untuk aku.

"No never." dia menjawab.

"But why?" tanya aku, "haven't found one yet?"

"I don't have money," jawapan yang diberikan olehnya, jujur.

"All you need is love," aku cuba memberi pendapat, sedikit naif. Sedikit pengaruh lagu-lagu pop. Reaksi yang diberikan olehnya juga positif - dia tergelak besar.

Setelah beberapa saat tergelak, dengan masih bernada ketawa dia berkata,

"That's why you are still single!"

(harap Paulo tidak kisah dirinya dijadikan bahan penulisan aku. Ye, dia tak tahu Bahasa Melayu.)

1 comment:

  1. caya lah! aku percaya paulo akan lebih menghargai kau...

    ReplyDelete